AcasăNoutatiCum sa iti imbunatatesti calitatea somnului

Cum sa iti imbunatatesti calitatea somnului

Somnul sanatos este unul dintre cei mai importanti factori pentru ca organismul sa functioneze corect, deoarece in timpul acestor ore de odihna corpul se reface dupa activitatea zilnica.

Un somn bun este esential pentru a fi odihnit, pentru a avea performante maxime si pentru a ne bucura de o sanatate buna.

Este in regula daca intr-o zi, dintr-un motiv oarecare, dormim mai putin, dar daca aceasta situatie continua in timp si devine un obicei, atunci incepem sa observam efectele lipsei de somn.

Daca esti una dintre acele persoane carora le este greu sa se deconecteze de la viata de zi cu zi si sa adoarma noaptea, iti oferim cateva sfaturi care speram ca iti vor fi utile pentru a-ti imbunatati calitatea somnului, astfel incat sa te simti mai relaxat si mai odihnit in timpul zilei.

Amenajeaza-ti patul cu lenjerii de calitate

Primul lucru pe care ar trebui sa il ai in vedere este locul in care are loc somnul. Un pat suficient de mare, cu lenjerii de calitate, te va ajuta sa te odihnesti in orele destinate somnului.

Alegerea cearsafurilor devine asadar importanta, pentru ca acestea vor trebui sa iti ofere confort in timpul utilizarii.

Alege lenjerii din fibre naturale, racoroase, care sa te ajute sa pastrezi temperatura potrivita la nivelul pielii si care sa ii permita acesteia sa respire.

Alege seturi de cearsaf si huse pentru perne, pentru a dispune de tot pachetul pentru un somn linistit.

Alege o saltea potrivita nevoilor tale

Salteaua este un aspect ce contribuie in mod definitoriu la calitatea somnului. Aleasa in mod eronat, o saltea poate face mai mult rau decat bine, asa ca aici va trebui sa ai in vedere cateva aspecte.

Saltelele au in mod normal trei stadii de duritate. Saltelele moi iti vor oferi un substrat pufos in care sa te afunzi pentru un maxim de confort, insa nu vei beneficia de o sustinere foarte buna la nivelul coloanei.

Pe de alta parte, o saltea medie ca duritate s-ar putea sa indeplineasca atat cerintele de confort, cat si pe cele de functionalitate.

Nu in ultimul rand, saltelele ferme iti vor oferi sustinere, mai ales daca ai probleme de sanatate care iti indica nevoia de a beneficia de un suport tare pentru zona lombara sau cervicala.

In functie de nivelul de duritate, poti opta pentru saltele cu arcuri sau saltele cu spuma cu memorie, care vor pastra forma corpului tau, ajutandu-te sa beneficiezi de un somn odihnitor.

Foloseste draperii ca sa blochezi lumina din exterior

Un somn odihnitor inseamna si un ambient potrivit, iar atunci cand camera este prea luminoasa, acest lucru s-ar putea sa devina deranjant.

Opteaza pentru un set de draperii care sa te ajute sa blochezi complet lumina deranjanta pe timp de noapte. In acest fel vei obtine in camera un ambient placut, care te va imbia la somn.

Unele tipuri de draperii nu au doar rol de filtrare a luminii, ci si rol de filtrare a sunetului, astfel ca alegand aceste tipuri de draperii, te vei putea bucura si de o liniste perfecta pentru un somn odihnitor.

Stabileste o rutina de seara

O activitate relaxanta inainte de culcare, cum ar fi cititul sau ascultarea de muzica, ar trebui sa faca parte din ritualul de culcare. De asemenea, poti face si o baie calda care sa iti relaxeze corpul.

O caracteristica foarte importanta este aceea de a evita dispozitivele de tip telefon sau laptop cu cel putin o ora inainte de culcare.

Acest lucru este recomandat pentru a permite corpului tau sa se pregateasca pentru odihna, fara a mai fi stimulat vizual si auditiv.

Se recomanda cel putin opt ore de somn pe noapte, daca vrei ca organismul tau sa nu resimta oboseala a doua zi.

Respecta o dieta sanatoasa

Este important sa respecti o dieta sanatoasa si echilibrata si sa eviti sa mergi la culcare prea plin sau flamand, deoarece acest lucru te poate tine treaz.

Si asta nu e tot! Somnul insuficient are, de asemenea, un efect negativ asupra dietei si a formei noastre fizice, deoarece, daca ne trezim si nu reusim sa adormim, putem cadea in faimosul „sindrom al mancatului compulsiv”, mancand in mijlocul noptii.

Este important sa servesti o cina usoara cu cel putin doua ore inainte de culcare, evitand mesele mari si copioase care necesita o digestie indelungata.

Daca ai probleme in a adormi si te simti foarte obosit in viata de zi cu zi, tine cont de aceste sfaturi, aplica-le si te asiguram ca, incetul cu incetul, te vei bucura de o odihna de mai buna calitate.

ARTICOLE SIMILARE

Cele mai populare